Drömmen om ett vackert vinterlandskap

(null)


Det är lätt att drömma sig bort, speciellt dagar som denna då det mesta känns lite extra grått och trist – liksom vädret. Jag drömmer hellre om ett vackert gnistrande vinterlandskap där snön ligger tät på skogens fur och gran samt om kristallklart midnattsblå himmel, när kylan biter hårt om blek hy och på rosenröda kinder. Jag drömmer även efter det härliga knarret när ens fötter vidrör vinterns första nysnö, det är ett barndomens glädjeminne.

Jag längtar också efter när stadens alla fönster lyses upp av sken från julens alla ljusstakar och stjärnor, något som värmer i vintermörkret.

Det finns så mycket som jag längtar till om julen, rykande het glögg, raggsockor på vardera tass, lugna kvällar fyllda av ljus och julglädje. Att ta fram kaveln och baka den där stora satsen med saffransbullar, mjöl på förklädet och på nosen.  

Och även om detta december kommer vara allt annat än lugnt på grund av att jag kommer vara mitt uppe i en flytt så hoppas jag ändå få en gnutta julstämning med stora ljusstakar i pojkvännens fönster, spinnande katter i knät och långa samtal med min käraste i soffan. För just det här december är en ny tid i mitt liv.  


Kommentera här: