I väntans tider

I morse när jag gnuggade bort John Blunds magiska guldkorn ur ögonen fick jag till min förvånig se ett vitt snötäcke utanför fönstret, min tidigare trötta kropp mer eller mindre studsa upp ur sängen för att ta en närmare titt på trädens vitspritsade grenar. Så vackert! 
Solen härligt blänande strålar tog sig försynt igenom fur och gran, det var som att min längtan efter snö under gårdagens julmarknad fick ett svar och min önskan gick i uppfyllelse. Jag kände mig där och då väldigt hedrad att jag blivit hörd. 

Morgonen har därefter spenderats mestadels i soffan med en kopp kafffe och lite julmusik på låg volym, allt för en stiila och lugn stund innan dagen riktigt börjar. Dock han jag med en liten sväng i tomteverkstaden och slog in fyra julklappar i vackra gröna nyanser med beiga och guldglittrande sidenband, Ett riktigt jordnära tema tar form i år, vilket jag trivs med då det symboliserar lugnet ♥ Något som jag måste lära mig hantera och leva efter. 

Gårdagen däremot bjöd på ett litet juläventyr ut till Taxinge Slott och dess varma och hjärtliga julmarknad, och i år blev det tradition då jag strosade runt där för tredje året i rad, Det är verkligen min absoluta favorit och jag lyckas alltid hitta massa vackra ting och goda delikatesser så som senap, marmelad, bröd från Vadstena, mandlar och ost. I år fick även en liten ny tomte följa med hem och förgylla vår lilla tomefamilj. Jag är dessutom oerhört tacksam att jag fick spendera gårdagens magiska juläventyr med min älskade sambo och bästa van. Han om någon förgyller verkligen mitt liv och är min störta julgåva. 

1 Emma - Mitt magiska vinterland:

skriven

Så mysigt med både snö och julmarknad! :)

Svar: Det är det verkligen ^^ Något som värmer fint i hjärtat :)
I'm dreaming of a white Christmas

Kommentera här: