Snödrömmar

Jag har redan sen en tid tillbaka börjat fuska med de såkallade ljuvliga julsmakerna. Det är något speciellt varje höst att få börja knapra på utsökta skink- och senapsmackor. Jag liksom njuter av varje tugga! Samtidigt som jag fantiserar om snötäckt mark, midnattssblå klar himmel och rosiga frusna kinder. En gammal sparksläde med en ljuslykta som lyser upp natten med sitt själsvarma sken och om tystnaden och knarren under släden o fötterna. 

Ni vet ungefär som känslan i dikten "Tomten" med citatet "Endast tomten är vaken " av Viktor Runeberg



 
Men även om jag längtar så måste jag medge att jag är fantastiskt glad över årets vackra, långa och varma höst. Färgerna sprakar som eld uppe i trädens kronor, luften är krispig men inte ruggig. Mornarna svala, men inte kalla och dagarna är soliga och sköna. Såhär borde varje höst få vara ♥
1 Anette - En fin jul:

skriven

Visst är det härligt med en sommar som fortsätter hela september. Njuter av att det fortfarande är varmt och härligt samtidigt som man märker att hösten är på g.

Svar: Verkligen! Ljuvligt ^^ Dock var det oväder idag med piskande regn o blåst. Dock ser det ut som att solen o höstvärmen kommer tillbaka redan i övermorrn :) Vilket man tackar o bockar för :3
I'm dreaming of a white Christmas

Kommentera här: