Guldkorn fån MIO



En hel del från MIO pryder i färgerna rött och guld i år. De färger som jag i år fantiserar allra mest om. Det speglar värme, känsla och jul vilket får mina ögon att tindra och mig att längta lite extra till att det är dags att få börja pynta vår lilla vrå. 

Som många andra känner jag att jag skulle behöva ett enormt hus att dekorera, eller varför inte en sagolik Herrgård ? Allt bara för att det finns så många guldklimpar och så många vackra ting som får en att tappa andan. Dessutom skulle en julpyntad Herrgård ute på landet ge en enorm Disneykänsla vilket för många skulle vara en dröm. 

Men de saker jag främst blev riktigt förtjust i från MIO's julkollektion är glöggsetet med de ljuvliga gulddetaljerna och karaffen. Dock har jag redan ett sen tidigare i riktigt sådär juligt röd i keramik. Men man kan kanske ha två ? 

Även den röda sjuarmade ljusstaken föll mig pladask i smaken och skulle stå lika stadigt och ståtlig som en legoknekt i vårt sovrum med MIO's vackra julkuddar i sängen.

Även om inte allt tilltalade mig så tycker jag ändå att dom tagit fram lite av varjes stil och smak. 

Kommentera här: