Det blir inte alltid som man tänkt sig

Vilket otroligt oflyt jag haft idag gällande detta inlägg. Jag hade redan igår på kvällens väldigt sena timme fått en tanke kring vad som skulle skrivas samt fotas. Och man blir ju så himlans ledsen samt frustrerad när man inte riktigt kan få utlopp för sina ideer, hela kroppen stretar liksom emot och man blir helt skakig av förtvivlan när något sätter käppar i hjulet. Och detta hände givetvis idag, efter att jag hade fotat allt som var tänkt. Hade dock fotat väldigt enkla moment men inom ramarna om ett specefikt ämne och tema. Dessutom hade jag släpat med mig datorn hela vägen till jobbet samt minneskortet. Och det jag sedan upptäcker när jag kommit till jobbet är att minneskortet är helt pajko, trasigt, man kunde tydligt se att kortet tackat för sig och sagt adjö, på riktigt! Fanns knappt en enda kant som var hel! FAIL deluxe! Hur har jag ens lyckats fota med detta kan man ju undra ? 

Man slutar aldrig att förvånas och livet är fullt av överaskningar. Bra som lite sämre. 

Men dumt att sura över detta. Sambon har redan införskaffat ett nytt minneskort åt mig ( vilken fin själ han är ). Nästan så att det känns som att han lyckats trolla fram ett nytt, allting gick så fort, ungefär som den goda Gudmodern i Askungen när hon så fiffigt slänger lite med trollspöt och trollar fram en magisk droska, kusk, hästar, en magnefik sagoklänning samt ettpar väldigt unika glasskor ♥ 

Så i morgon så får jag se om jag lyckats fota om min tanke, och vem vet ? kanske blir det bättre än vad resultatet kanske kunde ha blivit idag om allting hade gått vägen. 

Hoppas även att alla ni fina därute har en otroligt mysig och skön fredagkväll ♥

 


Kommentera här: