En kylig morgon

Morgonen bjöd på en massa omgånger av snooze! Hade ingen lust alls att behöva lämna min varma vrå för ännu en lång arbetsvecka. 
Dessutom drog det lite extra kyligt från den öppna balkongdörren, vilket gjorde det hela ännu svårare att faktist stiga upp. Upp kom jag tillslut dock även om det kändes vemodigt. 

 
Ute var det verkligen höst i luften, ni vet lite så där så att det kittlas i näsan och många utav träden längst vägen hade redan börjat färgas röda. 
Jag älskar hösten, den är så otroligt vacker med alla sina färger som ser ut som eld. Den är kraftfull i all sin prakt! 

Och efter hösten ( hoppas på en lång och solig sådan ) så kommer vintern och med den även världens bästa högtid, julen! Och i år hoppas jag hinna med ännu mer än tidigare år, dessutom hoppas jag få vara frisk så att jag verkligen kan få njuta av ett magiskt december. Utan all trötthet.

En del saker är redan inplanerat och bokat i kalendern. Dessutom har jag planerat att förverkliga en hel del recept på bröd som jag så länge velat testa, men som inte blivit av. För det är ändå något speciellt med nybakat bröd och speciellt om pålägget är årets första jukskinka med senap, gärna den lite starkare sorten. Som jag längtar! 

Men innan det är dags med alla härligt juliga smakupplevelser så har vi ett antal höstmånader att förundras och njuta av. 
1 Maries strålande jul:

skriven

Visst är nybakat bröd det godaste, speciellt om det är hembakat!

Svar: Det är det verkligen! Dessutom är det någe himmelskt när ens hem doftar av nybakat, det inger en viss värme ^^
I'm dreaming of a white Christmas

Kommentera här: