Tusen juleljus


I mitt tycke så hör all form av ljus julen till. Jag älskar det lite mer guldämpade varma skenet och vill gärna placera ut det på fler än ett, två och tre ställen. Det ger värmande myskänslor och eftersom vår lilla vrå inte har en öppen spis så får alla julejus samt ett sprakande braspogram på tv'n agera värmekälla. 

I år har jag även fallit för den lite mer mörka, kanske lite mer moderna stilen. Har hittat ett antal juldekorationer i svart som jag kärat ner mig i totalt. En av dem är denna snygga och stilrena julstjärna från Watt & Veke. 
Den hade mer än gärna fått flytta in hos mig och min älskade sambo ♥
Denna går att klicka hem HÄR eller så kan man besöka Åhlens City om man hellre vill besöka en fysisk butik. För det är ju aldrig fel att valsa runt i ett stort varuhus och titta in all glittrig julsortiment där man kan klämma och känna, drömma och planera.

En annan sak jag önskar mig i år är en vacker ljusslinga till vårt vitrinskåp. Och denna slinga har jag haft i sikte ett bra tag nu. Känner att det är dags att börja införskaffa dessa tusen juleljus snart för tiden börjar bli knapp och jag vill inte känna att något endast är halvfärdigt till Advent, för även om man kan jobba med de finstilta detaljerna under hela december så vill jag ändå känna "No stress" när väl dagen kommer. Då vill jag bara få krypa upp i soffan och njuta av allt vackert och bara kunna suga in atmosfären. 

Ljusslingan går bl.a. att hitta HÄR.
1 Anette - En fin jul:

skriven

Visst är det härligt att det snart är dags att få fram adventsbelysningen. Den svarta stjärnan är verkligen jättesnygg :)
Ha en riktigt trevlig helg!

Svar: Jag längtar så! De lyser upp tillvaron så himla fint och mörkret känns så mysigt med alla dessa ljus runtomkring. Det ger en sån otrolig värme och glädje :) Men nu är det inte många veckor kvar och jag längtar ihjäl mig efter att få hämta vårt julpynt som för tillfället står uppe på svärföräldrarnas vind ^^
Hoppas din helg också blir himlans fin :3
I'm dreaming of a white Christmas

Kommentera här: