En vänlig själ


Denna morgon började rätt ljuvlig, julig och mysig. 
Dock tog dagen fort en helt annan vändning då jag skulle till Vårdcentralen och ta några blodprover. Väl framme, precis innan jag skall kliva in i hissen upptcäker jag till min förskräckelse att både ID-handling och bankomatkort är försvunnet. Precis vad jag behövde! 

Så det var bara att vända om.
Smått uppgiven traskar jag tillbaka hemmåt medans regnet faller från den gråa himlen. Men till min lilla lycka i allt detta hittar jag några småslantar i min jackficka och kan ändå köpa mig min allra första Tomteltte på Espresso House. Vilket jag ändå kände en liten glimt av glädje av. 

Så dagen har bestått av att spärra kort och suttit i det ena telefonsamtalet efter det andra. Och har även tröstat mina nerver med Shirley Clamp - Så milt lyser stjärnan. En väldigt vacker och melodisk skiva med mysiga sånger av jul. 


Nu ska ni inte tro att denna dag är helt förstörd. En vänlig själ har hittat mina borttappade kort och jag skall återfå dem senare på eftermiddagen. Ibland finns det änglar bland oss. 
Men eftersom jag redan spärrat mitt bankomatkort så får jag snällt vänta på mitt nya som dyker upp i början av nästa vecka redan. Men får åtminstone tillbaka min legitiomation.
1 Patricia:

skriven

Åh nej, vad frustrerande att tappa! Men härligt att det ordnade sig! :) Så himla fin blogg du har, förresten! :)

Svar: Verkligen! Ibland ska man ha lite tur och någon som vakar över en ;) Tack så mycket, vad glad jag blir av att höra en så fin kommentar ^^
I'm dreaming of a white Christmas

Kommentera här: