Längtan till Första Advent

I min underbara familj har det blivit som tradition att samlas kring Första Advent hos min kära mor och far. Gå tipspromenad i skogsdungen bakom deras vackra röda hus med vita husknutar. Och att vi därefter ätit lussekatter, pepparkakor och druckit glögg ute på deras altan i kylan. 
Att vi några år även fått glädjen att få uppleva den första glittrande snön just till advent har varit som att vakna upp i en saga. Hur glädjen till detta varit enorm, känslorna har sprudlat och tillfört en otrolig lycka och sinnesfrid.

Vi har sedan tillsammans tänt de första ljuset och därefter värmt våra frusna kroppar framför en varm brasa isittande raggisar och med en aladdinask framför oss på vardagsrumsbordet. Även en mysig julfilm har varit obligatorisk, så som Grinchen eller Tomten är far till alla barnen.

Första Advent 2012


Har talat med min far och i år är tydligen inget undantag.
Oj, som jag längtar!
1 Anette:

skriven

Vilken mysig tradition, jag älskar advent :)

Svar: Ja, jag älskar verkligen vår tradition :) Den känns varm och genuin, ett tillfälle för alla att samlas och ha det trevligt ihop ^^
Inte många veckor kvar nu :)
I dreaming of a white Christmas

Kommentera här: