Dörren som står lite på glänt

Aldrig förr har jag varit så seg med att känna av den härliga atmosfären som julen frambringar. All den värme som den ger långt in i kroppen och den kärlek som den skapar djupt in i våra hjärtan. Dock så har det varit nästintill omöjligt att känna någon form av julglädje i år. Vilket känns både konstigt och dels lite sorgligt.
Julen har ändå varit den tid som jag längtat till, som jag drömt om när slutet av sommaren är kommen och den tid som fyllt hela mig med bubblande varm glädje och kärlek.

Visserligen är inte hela dörren stängd och en viss glimt av inspiration och längtan finns ändå där, även om det är minimalt i jämförelse med tidigare år. Kanske kommer den, kanske inte. Men det finns ändå en förtröstan och det är vetskapen om att Julen ändå kommer nästa år och året efter det också. Så även om känslorna inte är på sin högsta topp detta år så vet jag att den kommer ett annat år när jag är redo för den igen, och det om något känns fint att veta i min lite vilsna själ.

Så min högsta önskan för mig själv i år, och som jag hoppas kan ligga under den väldoftande gröna granen är ett liv där jag slipper känna denna otroliga stress för framtiden. Där Tomten har skrivit en handskriven önskning ”Livet kommer bli lättare bara man finner harmonin av att leva just här och nu, finn den och du kommer glädjas åt framtiden”. 

 
1 Jul hos Linda:

skriven

Jag håller tummar och tår för att du återfår julglädjen och längtan, och att du snart inte känner dig så vilsen längre!

Svar: Tack så mycket! De orden gav helt klart lite värme i min själ. Jag hoppas också att jag återfår den ljuvliga, harmoniska, varma o glädjefyllda känslan i kroppen som julen annars alltid frambringar :)
I'm dreaming of a white Christmas

2 Anette - En fin jul:

skriven

Hoppas att julmagin gör sitt och att du får känna lite julglädje när det börjar närma sig.
Inte alltid så lätt att glädjas åt saker när livet sätter käppar i hjulet. Ta hand om dig! Kram <3

Svar: Tack för de värmande orden <3 Tyvärr så gör livet ibland en ordentlig U-sväng och då blir det lite svårt att njuta av det som är magiskt. Men jag hoppas att det kommer när allt lugnat ner sig lite ^^
I'm dreaming of a white Christmas

Kommentera här: