Jullista #2

Många av er har redan svarat på Helens underbara jul jullista. Och nu är det min tur att få kladda och berätta om varför just jag gör si och så och vad jag gillar allra bäst.
Enjoy ♥

 
 
Hur länge har du julbloggat?
Är verkligen en färsking med allt som har med julbloggning att göra. Började smått i förra året men lyckades inte blogga hela vägen till stora dagen J. Blev för mycket med flytt och allt som hör därtill.
Men i år är det nya tag som gäller och jag hoppas verkligen att detta kommer bli en tillfreställande julsäsong med massor av bloggning.


Varför började du?
Att läsa andras inlägg var magiskt så ville själv få vara med och sprida glädje.


Vad är roligaste med julbloggandet?
Det mest givande är att likasinnade kikar förbi och bland lämnar en varm kommentar. Det gör en glad enda in i själen.


Brukar du delta i jultävlingar?
Min inställning är alltid - Men jag vinner ju ändå aldrig. 


Vinner du?
Ingen vinst utan deltagande ^^


När börjar du lyssna på julmusik?
Försöker bita mig i läppen varje år och faktiskt hålla mig till slutet av November. Det brukar få komma i samband med när hemmet skall få bli julfint. 


Vilken julfilm ser du först?
Det brukar vara Tomten är far till alla barnen eller Grinchen hos mina föräldrar under Första Advent.


Vad är godast, Lussekatter eller pepparkakor?
Lussekatter om de är precis urtagna från ugnen annars är jag helt klart en pepparkaksälskare.


Måste det vara snö på julafton?
Vi i Mellansverige har överlevt julen så många gånger utan snö men givetvis ser jag helst att det är vitt på fur och gran. Det ska helst vara som att vakna upp i en Disneyfilm.


Var firar du helst julen?
Jag och min älskade sambo har som tradition att vakna upp hos min familj. Äter en lång och god julfrukost och träffar släkten lite innan vi åker vidare till hans familj. Lagom till Kalle Annka och hans vänner firar jul. Där firar vi sedan resten av julen med middag och julklappsöppning.
Tycker det är viktigt att vi träffar bådas familj.


Vilken julblogg har du följt längst?
Har följt Helens underbara jul längst - Det är via den som jag lyckades hitta alla andra och att det fanns en mötesplats för julbloggare. Så underbart!


Har du tips på någon ny julblogg?
Än så länge är det bara mjukstart i julbloggvärlden. Men det kanske kommer.


Vad ska en bra julblogg innehålla?
Många vackra bilder, egen vinkel och touch, mycket stämning och välskrivna inlägg.


Med vad fotograferar du dina julbilder?
För det mesta min Canon 600D men ska inte sticka under stolen att min Iphone6 även den får agera kamera vid vissa tillfällen.


Kommer du att åka på någon julmarknad i år?
Självklar! Har redan planerat in Taxinge Slotts julmarkad i mitten av November sedan blir det som alla andra år ( för stämningens skull ) att strosa runt i Gamla Stam, Kungsträdgårdenv och Skansen. Möjligen att man kanske även ska ge Gröna Lund en titt också ?


Varför vill du att folk ska läsa just din julblogg?
Varje individ har sin egen stil att skriva om julen. Och jag tror att i och med det kan vi tillsammans skapa ideer, möjligheter och ge stämning till varandra. Därför tycker jag väl inte att just min skulle vara speciell, men är mysigt att genom att läsa många så ger vi varandra något som ger den där alldels speciella myskänslan i kroppen. Vi längtar tillsammans, skriver stämningsfulla inlägg, ger julklappstips, pysselideer, bak- och matlagningsideer osv. Vi tillsammans gör allt detta ♥
1 Helenes underbara jul:

skriven

Hej och välkommen till julgemenskapen (även om du började förra året *s*)! Alltid kul med nya bekantskaper och inspiration. Ser fram mot att följa dig!

Kram

Heléne

Svar: Åh tack så mycket ^^Det känns jätte roligt att få med i denna stämningsfulla tid tillsammans mer er alla som har så vackra och mysiga bloggar. Jag drar verkligen in all glädje som de sprider :D

Kram
Luna
I dreaming of a white Christmas

2 Michelle:

skriven

Spännande att läsa dina svar, jag och pojkvännen flyttar ihop i år men jag hoppas att inte det hindrar mig från att uppdatera julbloggen. Får planera ordentligt :D

Kul att du förresten har börjat julblogg! The more the merrier! :)

svar: Vad kul att texten om polkagrisen uppskattades :)

Svar: Härligt! Alltid roligt att få bli sambos ^^ Hoppas att allt kommer gå fint och att ni kan enas om juldekorationen ;) Hoppas på att få se massor av bilder :3

Det känns verkligen jätte roligt att ha börjat blogga ordentligt. Hoppas bara man fortsätter finna inspiration :)
I dreaming of a white Christmas

3 Annie:

skriven

Vad perfekt du beskrev hur hela julbloggsvärlden fungerar på den sista frågan:))) Hoppas du lyckas blogga hela vägen fram till jul i år! Och vad mysigt att ni är jämnlika och träffar bådas släkt på julaftonen - när/om ni får barn får ni bjuda in alla till er:)))

Svar: Det värmer och gläder mig att höra ^^ Tack!Och jag hoppas verkligen att bloggen kommer stå varm hela december ut. Att inspirationen kommer att flöda så det blir intressant läsning för andra :)

När det är dags för familj är dock min dröm att få flytta ut på landet eller till ett mindre samhälle. Till ett rött hus med vita husknutar, en plats där nära och kära kan samlas.
Kan dock bli lite svårare att övertala sambon ;)
I dreaming of a white Christmas

Kommentera här: