Winter Wonderland

Har de två dagarna haft fullt upp. I förrgår tog jag en helrenovering hos Rapunzel of Sweden med ny hårfärg samt att jag fixade glittriga fairy goes disco naglar hos Perfect Beauty. 
Samt att jag igår tillbringade hela dagen på jobbet, vilket jag dock gör just nu också.
Men nog om detta icke juliga meningar. 

När jag steg upp i morse var bilarna gnistrande vita av all frost, gräset och bladen var som förstenade. Luften var torr, och min anding bildade puffrande kylmoln. Åh, vad härligt det kändes att andas in den kalla morgondoften. Det stack till i näsan och medans jag satt och väntade på bussen sjönk min kroppstemperatur sakta. För även om det är härligt med kyla så satt jag med påtok för lite kläder. Jag hade inte direkt förberett mig på att denna morgon skulle vara såpass mycket kallare än gårdagen.
 
 
Men även om jag denna morgon inte var det minsta beredd på minusgrader så finns det inte ord om hur mycket jag längtar till ett härligt glittrande snötäcke. 
Jag är redan trött på detta mörker, denna ruggiga känsla man får var gång man går utanför ytterddören. Dysterheten som det speglar. Nej ge mig en riktig vinter.

Kommentera här: