Vart tog tiden vägen ?

Herre st Nikolaus! 
Vart tog all min tid vägen ? 
Har haft semester men känner inte att jag åstadkommit något överhuvudtaget. Tiden dock har tickat på i en fart som bara en Ferrai kan åka i.

Vi har flytta in i vår nya, himlans mysiga lägenhet. Kommit i ordning, plockat fram de julsaker vi äger men är ändå på jakt efter mer pynt samt blommor och kanske även en gran. Skulle vara så otroligt vackert. Doften skulle vara himmelsk och stämningen skulle vara magisk. 
Åååh, vårt hem är fylld av den härligt röda julfärg, glittrande guld, plädar som värmer och med massor av tomtar som prydnar de flesta utrymmen i vår lilla vrå. 

Ljuslyktor är placerade ute på vår rätt så stora balkong. 
Det finns pepparkakscheesecake i kylen och lussebullar i frysen. Självklart finns även en traditionell Aladdin ask på vårt matbord samt en annan enorm pralinask. Choklad hör ändå julen till. Inte sant ? 
Glögg finns i mängder och den godaste i år har varit Per Morbergs starkvinsglögg i mitt tycke. 

Snart bankar dock jobbet och vardagen på dörren igen. 
Ledighet har man trots allt alldeles för lite av. 

 
Men är ändå rätt glad ändå. 

Nu skall jag mysa ner mig i soffan innan pojken slutar med boken "Tomten är vaken" av Astrid Lindgren. Därefter bär det av ut på lite äventyr. 
De sista julkorten måste visst inhandlas.

Kommentera här: