The night before

Har som i regel att försöka vänta med julfilm-myset tills mörkret verkligen återvänt, tills kvällarna är riktigt sådär ruggiga och kalla, och tills det att sitt favorit thé verkligen värmer upp hjärta och själ.

Men så blev det inte i år då sambon valde en "julfilm" sist vi var på Hemmakväll.
Filmen i sig kan kanske inte direkt klassas som en riktig julfilm då den för det mesta var tragisk och handla om fest, droger och en massa dumma upptåg. Mysig var det sista den var och även om den hade vissa stunder som var helt okej roliga så var den alldeles för mycket i mitt tycke! 

Jag föredrar helt klart de filmer med mer känsla och jag har för det mesta väldigt svårt för filmer där man "försöker för mycket". Det blir mest bara pinsamt och jobbigt vilket ofta resulterar i att jag måste gömma mig under en kudde och ibland även hålla för öronen.


"On Christmas eve, three lifelong friends spend the night in New York City looking for the Holy Grail of Christmas parties."


Kommentera här: