Nykomling i Aladdinasken

Många svenskar associerar den klassiska Aladdinasken från Marabou för en riktig jultradiotion. Något som jag själv även gör! Den är helt klart given på mitt och sambons vardagsrumsbord, även om det är allt som oftast bara jag som mumsar av den bit för bit framför en härlig julfilm som vi så många gånger sett förr ♥

Men det är väl det som kallas för tradition ? 

Marabou har även de senaste åren börjat röra runt i grytan med att ändra smaker i den julröda asken. År 2014 försvann en STOR favorit, Trillingnöten och ersattes av en Hallonlakritspralin. Dock var inte det den enda som var ny det året, Fläderblom joinade även Aladdinfamiljen. 

Den blev dock inte långvarig. I år har man bestämt att byta ut den mot en ny medlem nämligen.
Årets nyhet och nykomling är en Limepralin. Vilket jag personligen tycker låter mycket smarrigare och något jag definitivt ser fram emot att få provsmaka framför en julfilm, eller en adventskalender. 

Den nya Aladdinasken kommer att finnas på butikernas hyllor vecka 41

Kommentera här: