När julen fyller säcken full med energi

Gårdagen bjöd på en välbehövlig sovmorgon, ledighet och ensamtid. Vilket var precis vad min själ behövde för att laddas upp ordentligt igen. Utanför yrde sön, och man kunde riktigt höra hur den sjöng och dansa kring trädkronans topp ♥ 

Själv njöt jag av en kopp te, julskum och en jultidning från Allt i hemmet i sängen. En morgon helt i min smak.

På eftermiddagen var tanken att vi skulle sätta upp belysning ute på balkongen, men efter att ha lyckats komma hem med fel produkt så får det vänta tills idag eller torsdag.
Har sett att många av våra grannar redan fått upp sina ljusslingor, och vilken skillnad det blir i vintermörkret. De tindrar verkligen som tusen juleljus! Och mitt hjärta blir alldeles varmt av att veta att nu, nu är det minsann inte långt kvar tills varje fönster pryds av julstjärnor och adventsljusstakar. Och för att få känna ännu mer magi så hoppas jag innerligt att den fallande vita snön utanför är här för att stanna och ge julkänslor till folket.


 

Kommentera här: