Drömmen om gnistrande snö till Första Advent

 
Nu har den vita snön som låg så vackert glittrande på marken förvandlas till grått, halt slask. Och istället för de silande bumullsliknande tussarna som för någon vecka sen dansade likt Svansjön ner från himlen så har det gråtrista regnet ännu en gång återvänt. Det är som om hösten ville närvara en sista gång innan han ville öppna dörren helt på glänt för den härliga vintern. 

Men även om det känns som om det är höst på nytt och att vi åter igen befinner oss i oktober så längtar jag desto mer efter de värmande juleljusen som tindrar så klart. Jag försöker att hitta den där lilla julkänslan även om det utanför mitt fönster inte längre gnistrar och glimmar. Jag försöker finna den där perfekta känslan inombords genom smaker, dofter och ljud. Balansen! 
För vi är nu så nära målinjen, den är bara en och en halv vecka bort. Och trots att vädergudarna säger plus nio grader så hoppas jag som ett litet barn om att snön kommer hinna falla tills Första Advent. 
1 Martin:

skriven

Hej.
Är granen redan på plats? 😀
Trevlig blogg du har, julstämning på topp, även om det som du skriver är trist att regnet tog över den Goa kylan.
Besök gärna min sida när det är dags för Julrim😉

Svar: Hej, tack för din snälla kommentar. Det gläder mig att du gillar min blogg och den stämning jag åtminstone försöker förmedla ^^
Granen är dock ej på plats, och får vänta ett bra tag till innan den får kliva in för tröskeln i stugan. Men den tiden kommer den med :)

Det ska jag göra, kan behöva lite inspiration till rim då jag är allt annat än bra på det själv :)
Hoppas du har en fin natt :)
I'm dreaming of a white Christmas

Kommentera här: