Om en kudde


Att en prydnadskudde kan få en att le sådär fånigt och alldeles charmigt känns underbart. Ni vet ? när materiell lycka är som allra bäst ♥

Har suktat efter denna kudde från Chhatwal & Jonsson i flera månader och nu äntligen är den påväg hem till mig och min kära sambo för att få lägga sig som en vacker festklänning i vår soffa. 
Denna kudde kommer dessutom passa perfekt till det tema jag tänkt mej inför jul - Guld, vitt, grönt och naturfärgat. En mer vintrig julkänsla istället för de klassiskt röda som fick spegla vår jul förra året. 

Jag vill få in naturen i vår mysiga lägenhet, binda kransar av lingonris och gran. Vill även pryda vår soffa med ännu en pläd, gärna i vitt. Och våra rum vill jag skall fyllas med ljus, tomtar och doft av hyacint. 

Jag drömmer mig bort, men inte allt för långt. För snart, om knappt en månad är vi där och firar första advent.
 
 
 
1 Anette - En fin jul:

skriven

Tänk att man kan bli så lycklig över små saker som till exempel en kudde eller någon annan prydnad till hemmet. Det är en härlig känsla när man hittar något som man verkligen gillar :)

Svar: Det är det verkligen! Något som man suktat över och som sen blir ens. Älskar den känslan ^^ Det känns på något vis lite extra speciellt då :)
I dreaming of a white Christmas

Kommentera här: