Julmarknad på Taxinge slott


Taxinge slott julmarknad 2015.

Vilket äventyr det blev för mig och min kära sambo igår när vi skulle iväg på julmarknad. Inte nog med att vi starta hemifrån senare än planerat vi åkte dessutom lite fel, knappt märkbart. Vi var bara nere i Trosa och vände lite, bara för nöjet skull och inte av den anledningen om att vi faktiskt åkte galet fel. Nej, nej!
Vi gillar äventyr. 

Kärlek dock till GPS, den vi nästan aldrig sätter igång trotsa att vi både har den i bilen och att vi är usla på att hitta. Livet blir helt enkelt mycket mer spännande utan den.
Efter mycket åkande hamna vi äntligen i rätt riktning, trodde vi i alla fall. Vi kom in på någon smal och eländig grusväg som bara skrapa bilens undre samt att vi möttes av avspärrad väg med fyra stycken stenbumligar mitt på vägen. Så vi fick vända, vilket var tur. Vi var ändå fel igen! 

Efter två timmars körande kom vi dock äntligen fram och kunde njuta av lite jul med mina älskade föräldrar som fått stå och vänta i kylan ett bra tag på oss. 

Men trots den långa omväg vi fått köra så kände jag ändå att det var värt det då det fanns så otroligt många fina hantverk och delikatesser. Det blev en hel del shopping, mycket smakande på olika senap, bröd och marmelader. Så underbart! Jag gick verkligen runt och bara myste och även om det var så kallt att händerna blev blå så kändes allt ändå så varmt, jag var liksom bara så lycklig över att få strosa runt med min sambo, mina föräldrar och bara dra in atmosfären som andades jul, glädje och omtanke.

En underbar lördag som avslutades med julmackor och film på tvn.
1 Lotta:

skriven

Några mil fel sådär en lördag gör varken till eller från. Tack för en fin lördag. Och för en fantastisk vackert utformad blogg.

Svar: Nämen eller hur ? Ett äventyr är juh aldrig fel ^^Tack själv, det var verkligen magiskt <3 <3
I'm dreaming of a white Christmas

Kommentera här: