En gran så grann

Äntligen helg! 

Denna vecka har känts otroligt lång och seg. Min kropp har varit lite sisådär och en förkylning ligger nog och gror. Mina leder har både knakat och brakat, varit ömma och gjort ont. Och mina ögon har varit tårfyllda och nära till gråt för att hela jag varit omänskligt trött. Så denna helg är mer än välkommen. Och nu är den äntligen här! 

Men även om tröttheten hela tiden gör sig påmind så har jag ändå försökt hålla mig vaken och njutit av en ensam och lugn fredag med ett glas vin i tassen. 

 
Under den sena kvällen har jag även suttit och beundrat och förundrats över hur en gran kan vara så vacker, kunna ge så mycket värme och känslor på en och samma gång. Mina lätt svullna ögon tindrar verkligen när jag ser på de gyllene ljusen som glimmar så vackert och ger ifrån sig ett sånt behagligt sken. Jag riktigt myser inombords! Och ögonblicket och mötet med vår gran har jag ikväll fått möta ensam, med mina egna tankar och funderingar. 

Jag gläds över det lilla och i natt skall jag få somna med tusen juleljus runtomkring ♥

Kommentera här: