Miracle on 34th Street

 
Eftersom gårdagen var riktigt ruggig med både dis och regn så tillät jag mig själv att äta årets första skink- och senapsmacka, och tillsmmans med en massa levande ljus och en julig film så var mysfaktorn på topp. 

Kände väl dock att det kanske var lite väl tidigt för både min macka och mitt filmval men någonstans så kändes det hela alldeles rätt. Och oj vad jag njöt!

Valet av film blev en gammal klassiker som har gjorts i två upplagor. Den första filmer är gjord 1947 och den nyare är filmad 1994. 
Jag tittade dock på den senare då jag hellre spar den äldre till närmre jul ( älskar svartvita filmer ). 


Såhär beskrivs filmen:

" I denna nyversion av filmklassikern från 1947 upptäcker en liten flicka att drömmar kan bli verklighet, bara man tror tillräckligt mycket på att det är möjligt. Susan Walker är 6 år gammal och inte helt övertygad om barndomens största under - jultomten. Hennes mamma har för länge sedan avslöjat sanningen om tomten, vilket gör att Susan knappast förväntar sig att få det hon helst av allt vill ha på önskelistan. Men efter ett möte med en jultomte på ett varuhus som tror att han är den riktige tomten får Susan den finaste gåva man kan få - något att tro på igen. "
1 Anette - En fin jul:

skriven

Underbart, min absoluta favoritfilm av alla julfilmer, själv har jag inte börjat med julfilmer ännu men det är nog inte så långt borta :)

Svar: Den är verkligen mysig ^^ och med något gott till så blir det ännu lite festligare :) Kände själv att det kanske var lite tidigt. Brukar iaf kunna vänta till oktober men i år har julkänslorna slagit större än vanligt och eftersom det kändes rätt så kände jag "varför inte". Har ändå en hel del kvar att se längre fram.
När brukar du börja se på julfilmer ? :)
I dreaming of a white Christmas

2 Anette - En fin jul:

skriven

Det varierar lite, kan bli lite när andan faller på, precis som det blev för dig. Vanligtvis är det kanske i oktober, ofta i samband med någon tråkig höstförkylning. Brukar börja med filmer som The Holiday och Love actually för att gå över till de ännu mer juliga filmerna närmare jul. Tittar gärna på lite favoritjulkalendrar också :)

3 Charlie CS- Kulturtanten som älskar jul:

skriven

Älskar båda filmerna! Men bäst är den gamla!

Svar: Jaah, de är verkligen så himlans mysiga ^^ Väntar dock lite med den äldre då jag tycker den har ännu mer stämning i sej :3
I dreaming of a white Christmas

Kommentera här: