Längtar - Längtar inte

 

Har de senaste två dagarna tappat lite av julinspirationen pga för mycket jobb ( 27 timmar på 2 dagar är inte hälsosamt ). Så jag tänkte att jag norpar åt mig denna mysiga "längtar/ längtar inte" listan som jag fann hos Johannas Jul ♥


Jag längtar till/ efter:
  • Snötäckt landskap
  • Glöggmys
  • Julmarknader
  • Första Tomtetoasten
  • Tända ljus
  • Varm choklad
  • Advent
  • Julbak
  • Tomtar
  • Att få julstöka
  • Klä julgranen
  • All god julmat
  • Lucia
  • Julafton
  • Jultidningar i mängder
  • Julbelysning utomhus
  • Julföreställningar och musik

Jag längtar inte till/ efter:
  • Stressen som kan uppstå
  • Jobb i December
  • Att inte hinna göra allt man vill och tänkt sig
  • Slask och regn
  • Jansons frestelse
1 Anette - En fin jul:

skriven

Det kan vara tufft att hinna tänka på jul när det är mycket annat men visst har vi mycket att se fram emot :)

Svar: Verkligen! Det är juh tiden innan jul som är det mest underbara ^^ Med alla förberedelser osv även om det ibland blir en aningens stressigt! Och man kan alltid glädja sej med att det man inte hinner i år kanske man får prioritera nästa år :3 Vardagen stannar liksom inte upp bara för att vi är på rätt sida sv halvåret ;)
I dreaming of a white Christmas

Kommentera här: