Glöggmys

 

Har i många år drömt om att få ställa till med ett ordentligt glöggmys. Där atmosfären andas jul och där den "fula" jultröjan är ett måste. En fest som är fylld av dofter av Neijlika, Hyacint, julbakverk, gran och givetvis glögg. 

I år är min tanke att detta ska bli verklighet. Planerna är redan många och jag älskar känslan av planering ♥ Jag vill att det ska vara just sådär glittrande perfekt, nästan som om det vore inspelat från en riktig Hogwarts jul ( Man måste få överdriva lite ). 
Men med nära och kära och ett glatt julhumör så kan det inget annat än att bli riktigt lyckat.
1 Maries strålande jul:

skriven

Hej, jag hittade precis till din fina julblogg. Ska bli roligt att följa dig under säsongen!

Svar: Åh vad roligt att du hittat hit och vad glad jag blir att du vill följa min lilla julblogg. Det värmer mig i själen :3
I dreaming of a white Christmas

2 Michelle:

skriven

Ja, glöggmys vill jag också ha! Får se om jag lyckas styra upp något :)

sv: Tack snälla! :)

Svar: Det tycker jag att du ska försöka planera in i kalendern ^^ Glöggafton är juh så himlans mysigt och stämningsfullt :)
I dreaming of a white Christmas

3 Annie:

skriven

Det tycker jag ABSOLUT du ska göra! Det är mycket jobb men väl värt det, speciellt när alla sedan börjar se framm emot det år efter år! Min familj brukar se mitt adventsfika som starten på julsäsongen - sådant gör en julälskare VÄLDIGT varm i själen:) I år blir det den elfte gången som jag har adventsfika och många har kommit varje gång:))

Svar: Åh, vilken mysig tradition med adventsfika ^^ Vi har alltid att hela familjen och mammas syskon med familj åker hem till dem ute på landet, går tipspromenad i skogen samt myser ute på altanen ( härligast de år som det faktist varit snö också ) med en kopp glögg, pepparkaka och lussekatt. Därefter när man är sådär riktigt härligt frusen i kroppen går vi in och äter årets första lilla julbord och självklart finns det alltid en Aladdin-ask på vardagsrumsbordet ^^
Men glöggmyset hoppas jag kan bli en årlig tradition. Man vill juh så gärna umgås med nära och kära så mycket man bara kan och sprida glädje kring jul.
Hur ser en typisk adventsfika ut hos dej ? :3
I dreaming of a white Christmas

4 Annie:

skriven

Om du går in på min min blogg med den här adressen - http://varanlillajulvra.blogspot.se/search/label/Adventsfika -

så hittar du ett antal inlägg om förra årets adventsfika som täcker det ganska väl! Åh vad jag längar när jag läser förra årets inlägg...:D

Svar: Låter alldeles ljuvligt mysigt! Och vilken härlig bildbomb med text :) Det får en att längta mer. Och toppen över i:et är om det kan få ligga gnistrande vit snö på marken också. Åh!
I dreaming of a white Christmas

5 Svensk Jul:

skriven

Hade det ett år och var helt hysteriskt mysigt.

Svar: Då borde du ha det igen ^^ :D
I dreaming of a white Christmas

Kommentera här: