En stilla morgon

God morgon

Ännu en onsdag som tagit sig en början, tidigt, klockan är bara fem på morgonen men många av oss är redan vakna för att ta oss ut till verkligheten. 
Själv sitter jag med en smakfull kopp kaffe, inte för att jag egentligen tror att den kommer ge mig mer energi för dagen utan mer för att det är en mysig liten stund jag då har för mig själv i mörkret. 

Denna dag lär bjuda på mindre jul än vad jag egentligen önskar, jag är för mycket uppe i mitt tänk om den kommande "planerar-månaden" November för att vela släppa taget och faktiskt kasta mig ut för att tjäna mitt levebröd. 

 
Men någon glad nyhet är ändå att vårt fina skåp kommer på fredag, den detalj i vårt hem som jag har störst planer för och igår införskaffade jag skylten X-mas från Åhlens som jag skrev om HÄR. Denna skylt skall få julsmycka vårt skåp från insidan.

Oj! vad jag längtar efter att få se resultatet ♥
1 Anette - En fin jul:

skriven

Den här hösten har verkligen bjudit på fantastiskt fina mornar men jag håller med dig om att det är lite jobbigt att ge sig iväg hemifrån när jag mycket hellre skulle vara hemma och fundera och förbereda inför julen ;)

Svar: Det har vi verkligen, riktigt härlig höst. Men det kommer alltid vara mysigare att sitta ihopkurad under en filt på morgontimmen och njuta av att det egentligen inte finns några måsten för dagen.
Att behöva traska iväg tar bort lite av den känslan. speciellt med vetskapen om att varje arbetspass är 12 timmar så 15 timmar hemifrån.

Men snart är det helg igen, och oj vad jag ska njuta. Har sparat min tidning Lantlivs julspecial som jag ska ha och bläddra i i helgen, kanske över en kopp te och bland en massa levande ljus. Mys!
I dreaming of a white Christmas

Kommentera här: