Snöinspiration


Utanför fönstret hänger regnet i luften, det är grått, mörkt och rått. 

Men i min egna lilla vrå myser jag bland vita pläder och drömmer om ett gnistrande vitt sagotäcke. Om en knarrande melodi under mina kängor och om vackra snöänglar. 
Jag längtar efter den tunga snön som lyser upp detta trista mörker, som ger sprudlande jul- och vinterkänslor. 

Jag vill andas in den där alldeles speciella luften samtidigt som mina puffiga kinder färgas rosenröda. Jag vill rulla en snöboll för att sedan kasta den på någon jag håller kär och därefter vill jag få komma in i en varm lägenhet, tända en massa ljus och njuta av en kopp varm choklad och bara känna all den där glädjen om en riktigt vit jul.
1 Anette - En fin jul:

skriven

Det är så tråkigt att det blev varmt igen och det lilla vita försvann, det blir så mörkt och dystert.

Svar: Ja, verkligen! Det blir så himlans ruggigt då också. Det sätter sig på skelettet på ett helt annat sätt :O Tycker det kan bli ett ordentligt snöoväder nu :D
I'm dreaming of a white Christmas

Kommentera här: